Alla inlägg under januari 2007

Av Anna - 31 januari 2007 13:12

Nu är jag äntligen så pass frisk att jag orkar ta mig ut och gå en sväng. Hade egentligen tänkt träna step/core men jag vågar inte riktigt ännu. Det får nog vänta men gå kan man alltid göra så fort man inte måste ligga i sängen hela dagarna och tråkas till döds. Så, efter days of our lives bär det iväg ut i regnet, inom posten för att skicka iväg två paket och sedan promenad en timme eller så länge jag kan stå emot kylan. Det är snuskigt kallt alltså!Sen när jag kommer in igen blir det smoothie och ett varmt bad med skum och peeling och hela faderullan :)

Av Anna - 23 januari 2007 14:18

Mensvärk, sötsug och enormt behov av något att göra. Och vad gör man? Äter. Måste motivera mig. Men hur?

Av Anna - 21 januari 2007 17:14

Okej, svackan har varit bestående. Träningen i torsdags blev inte alls som jag hoppades på. Det började med ett gräl med min mor precis innan vi skulle åka så jag var uppenbarligen på dåligt humör vilket förstärktes av att alla som väntade på att få gå in i salen var ca 14år och jättejobbiga. Förlåt, men jag pallar inte sånt. Sedan började passet och efter tio minuter mådde jag illa, efter en halvtimme blev jag yr och gick ut och la mig på golvet på toaletten för att kyla ner mig och andas. Drack lite vatten och fem minuter senare var jag tillbaka i salen, inte riktigt i form men jag ville ge fjortisarna vad de tålde ;) Så jag gav gärnet de sista 20 minutrarna och i finalen innan jag stapplade ut innan stretchningen för att sedan må illa hela kvällen. Grattis Anna! Sen bestod helgen av cola, chips och choklad. Mina tre C-laster. Men, måndag vankas och nya tag. Lovar! Har planerat maten för ett par veckor fram och väntar på att få godkänna med chefen (mor) som intet ont anande tvingas med på mina hälsomåltider. Veckan som gått, träning: Ett misslyckat pass step. Ett jättebra, jättekul pass ashtangayoga, målning av tak, spackling och slipning av vägg.

Av Anna - 18 januari 2007 12:57

Tror jag måste se denna vecka som en paus. Det började i söndags och en enorm ångest inför hemtentan och så började tröstätandet igen.. inget bra alls. Och med stormen här blev det ingen träning och ingenträning fortsatte under veckan fram till idag när mor drar med mig på step (tack!) Men snart ska tentan lämnas in och då kommer lugnet hoppas jag. Har försummat det mesta under veckan om jag ska vara ärlig.- träning- nyttig mat- skola- vänner- mig.Men! Ändringar ska ske. Har planerat en veckomatsedel som ska godkännas av mor inför shoppingen på fredag. Vi kommer ett steg närmre renoveringen av mitt rum i helgen. Det ska handlas färg och sen ska jag måla med far :) Det blir en viss träning. Men nu ska jag.. plugga. :/

Av Anna - 15 januari 2007 12:42

Och under helgen har jag fuskat med råge. I lördags var det utgång vilket innebar både tre glas vin och en sötsliskig barcadi melon drink och någon cola på nattklubben för att inte somna alt. däcka. Söndagen innebar halvbakfylla och storm. Kom inte iväg till träningen pga stormen, åt dåligt med bra mat och bara skräp - chips, choklad och cola. Hur dum får man bli?! och idag fortsätter jag dricka cola. Jag vet att det inte är gott, det är bara en tröst för min handfallenhet och vågen vågar jag inte ställa mig på. Sov dessutom alldels för länge i morse, missade min inplanerade promenad och det tänkta yogapasset jag skulle unna mig idag innan jag satte mig vid datorn för att hårdplugga och få klart näst sista tentan i miljökunskapen. Men nej. Ingenting fungerar som jag vill att det ska fungera och jag är trött på det. Trött!Så idag blir det:Lunch bakad potatis med stekt sojafärs, lök och morötter.Mellis kanske en fruktsallad på mango, äpple, apelsin och tinade hallon.Träning Dubbelpass, step1 och stepbas (sista med mor, utbytt från skivstång till stepbas för att hon ska träna!) Kvällsmål får bli en proteindrink på mango och hallon.

Av Anna - 14 januari 2007 12:21

Vi var ute igår. Tillsammans med alla andra. Tror nästan att hela stan trängdes på samma ställe. Typ världens minsta ställe. Ändå kände jag mig så satans ensam. Ensammanst i världen nästan. Kände att jag inte passade in. Har inte personligheten att fylla min kropp. Det skulle krävas en enorm personlighet. Det började nog med att jag hade en katastrofalt bad hair day men fortsatte med osäkerhet inför nästan allt och allt jag ville var att åka hem och sova i min renbäddade säng med minst en katt som värmer fötterna. Men icke.Mål att bygga upp personligheten. Använd Mias bok självkänsla nu. Bli mer social och utåtriktad. Utmana mig!Sen var inte kläderna bra, inte sminket, inte något alls. Och kvällen präglades i stort sett av ångesten av att veta att min en gång i tiden allra bästa väns flickvän är otrogen med en av hans bästa vänners kusin och vän. Ja, vad gör man? Historien är lång, men det är mitt fel att de blev tillsammans och det är hennes fel att han och jag tappade bästavänskapen för snart 4 år sedan. Nu finns det bara sporadisk kontakt och alltid är hon med för att styra och ställa. Men ändå har han en stor, kanske den största platsen i mitt hjärta. Och därför känner jag mig så handfallen och ledsen. All ångest och oro över det gav mig magvärk och kvällen var förstörd. Kvällens plus: Att träffa och prata skit med K och J och att träffa och kramas med S, en barndomsvän.Kvällens minus: Folk som "råkar" sätta händerna på bröst/rumpa av "misstag" för att de "dansar". Kvällen får en trea på tioskalan.

Av Anna - 13 januari 2007 17:06

Idag var det upp tidigt som attans efter en natt med en gosig och pussig katt. Upp sju, åka åtta, ingen frukost eftersom det vankades ashtangayoga klockan nio. Inget bra att ha magen full av mat när man ska stå upp och ner halva dagen. Första lektionen yoga med nya tränaren. Underbart! Älskar det. Och bror var med också, även han tyckte att det var kul så det blir nog att han också fortsätter. Efter en och en halv timmes hård yoga visste jag att jag levde men traskade iväg till friskis och mötte upp mor för ett pass bosu (both sides up för er som inte vet, en halv boll för balans och core). Därefter 7 min på trappmaskin för att vänta ut köerna i duschen. Lovar att kroppen kändes lagom mör. Hem och äta lunch (restrna från igår) och sedan påbörja renoveringen av mitt rum. Tapetborttagande är värre träning än man tror. Herregud, två och en halv timme har det tagit hittills och mycket återstår att ta bort. Jag hoppas vi är snabba, kan knappt berga mig! :) Nu ska jag laga mat snart. Det blir vegetarisk viltgryta med sojabitar, lök, en skvätt minisojagrädde, enbär, timjan och svartvinbärssaft och en ynka skvätt vin (om de ska öppna en flaska ikväll också) och till det potatis, morötter och broccoli. MUMS!

Av Anna - 12 januari 2007 12:24

Efter gårdagens fusk kände jag mig dålig och än sämre motiverad att ta mig upp när mor väckte mig. Ändå skuttade jag upp för att få igång kroppen, fixade frukost, klädde på mig, gosade med katterna, packade träningsväskan och kollade mailen. Tog bussen till träningen, step/core men det var inte M utan AE idag. Synd eftersom jag behövde prata med M om yogan imorgon och synd eftersom jag älskar hennes pass, hon gör alltid slut på oss. Så det var lite dåligt.Tog en 20min promenad på stan efter träning och dusch, köpte sojabitar till lördagens middag, köpte lite dricka till lördagens utgång och köpte nötter för att tugga på. Så man kan väl säga att det är lite fusk på gång igen. Men å andra sidan är jag värd en utgång, sist jag var ute minns jag inte ens :o)DagensFrukost: lätt vaniljyoghurt 0,1% med hemmagjord müsli (linfrö, psyllumfrö, dinkelflingor, havrekli, mandel, hasselnötter, valnötter) och ett glas juice.Träning: 60min step/core, 20min promenadLunch: Tortilla med quornfiléer, svamp, spenat och en skvätt sojagrädde kryddad med chili, cayenne och örtsalt.Mellis:rostade majskorn intebraMiddag: Samma som lunch fast med purjolök och mer spenat. Till det morot. Mellis:Inte bra - två chokladbitar. Och ännu fler

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards