Alla inlägg den 12 april 2007

Av Anna - 12 april 2007 15:40

Idag är det vackert väder, just nu då alltså. För i morse och i förmiddags var det inte lika kul. Jag började dagen med att vakna till min fakade sol, dvs en klotrund lampa som jag satt timer på, klockan tjugo över sex började den lysa men upp kom jag inte förrän tjugo minuter senare. Tjugo minuter gos senare alltså. Kattgos är det bästa.Lagade lunch, lagade frukost att ta med och slängde ihop väskorna klara för avfart. Strax efter sju slängde jag mig själv och allt mitt pick och pack upp på cyklen och trampade iväg till gymmet. Hujeda mig vad kallt det var, om fingrar, öron och nos. Gah!Fem över halv åtta var jag på plats, låste in sakerna i skåpet och sprang alla trappor upp till gymmet och såg till min förskräckelse att alla löpband var upptagna utom ett som självklart var sönder!Aja, fem minuer på trappmaskinen senare blev ett ledigt och jag knatade dit istället, tänkte testa mig själv på coopers idag. Sagt och gjort, 2.5km tog mellan 15-16min i ändå relativt lungt tempo, vågade inte kruta mer sådär på morgonen. Det innebär, enligt min lilla bok, att jag är skitdålig. Jag måste förbättra min tid med minst 30sek. 15:25 är högsta gränsen för "godkänd". Så det är la bara att träna! Tog i alla fall inte åtta timmar som jag var rädd för där ett tag ;)Sen fortsatte jag en kvart med armstyrka och mage varpå det blev dags att kuta ner i duschen och därefter första lektionen i skolan!För de som inte vet har jag alltså börjat läsa NkB på folkuniversitetet för att ev. kunna komma in på en ev. önskad linje senare. Senare allstå, vetefan när typ. Nåja, lektionen varade typ hela dagen, jag hade tråkigare än tråkigast men genomgången var ok. När vi började tala om metangas frågade någon om inte det var väldigt explosivt och genast tänkte jag att hon därmed inte bör komma nära mig med en tändare idag, för då smäller det. Är nämligen full av gas idag. Usch, tror dock det har med mensen att göra eftersom jag annars ätit bra. Under mensen blir mångas magar väldigt risiga, om någon som är lyckligt lottad inte visste om detta trevliga fenomen. Blärk.Nu har jag kommit hem från skolan, gosat med två av tre katter, läst posten, disckat lunchflaskan och suttit här. Klockan sex är det dags för skivstång/spinn igen. om jag pallar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards